Ja dus!! - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Rosemarijn Jong - WaarBenJij.nu Ja dus!! - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Rosemarijn Jong - WaarBenJij.nu

Ja dus!!

Door: Rosie

Blijf op de hoogte en volg Rosemarijn

16 Mei 2014 | Zweden, Stockholm

En dus ging ik! Normaal gesproken keek ik thuis even op internet of de vlucht vertraging zou hebben, maar aangezien de aanloop naar dit reisje niet helemaal 'normaal' verloopt heb ik dat dus niet gedaan! Ik kijk op de borden en zie een vertraging van 20 minuten (vertrek nu 21.40u) Even rekenen.... De laatste bus vertrekt om 00.30u van Arlanda naar Stockholm City... 2 uur vliegen... Aankomst 23.40u, bagage ophalen. Tja... Nou dat wordt mogelijk een uitdaging, geen idee. Maar ik parkeer deze gedachte, want ik heb er geen invloed op!

Ik loop naar de balie en ga in een dikke rij staan. Maar het verloopt redelijk soepeltjes, rond 20.20u ben ik ingecheckt. Norwegian zit helemaal bij vertrekhal 3 en gelukkig ben ik daar ook afgezet, maar na t inchecken mag ik naar vertrekhal 1, en boarden om 20.35u (??????). Das vroeg.... En das al snel... Naja, ik doe nog rustig aan, want tja... Het vliegtuig is toch vertraagd!

Ik loop naar de handbagage check en ben benieuwd wat me te wachten staat. Er is altijd wel iets natuurlijk :-) Schoenen uit, riem af, zakken leeg, tas omkeren, nou kom maar op! Ik stop m'n spullen in een bakje en heb ook m'n cameratas bij me. Een mannetje zegt: heeft u iets in uw zakken? Hij kijkt me nog eens goed aan en een man achter me begint te lachen! Ik ook: er is toch duidelijk te zien dat ik geen zakken heb :-) Ok, hop hop door t poortje, als een soort crimineel in de houding staan zodat je gescand wordt. En nou dat ging soepel. De dame keek alleen even naar m'n armbanden, ik mocht ze gelukkig omhouden (ik weet niet eens of sommigen nog wel af kunnen, of dan waarschijnlijk 1x).

En daar gaan m'n spulletjes door het scanapparaat... Er blijft een tas een btje lang achter... Mij een btje te lang...! Ik hoor gelach, gekreun, gedoe en iets zeggen: "ja hoor, daar is er 1. Helemaal vol met camera's ofzo". Goed, nou, ik kijk op de klok en denk shit! Daar gaat m'n shoptijd. M'n hele tas wordt binnenstebuiten gekeerd. Alles open, kapjes van de objectieven af, alle vakjes checken, en over de gorilla pod werd aardig gevraagd wat dat nou toch was! :-)

Goed, het was ok en ik kon weg, maar vervolgens was er best veel tijd voorbij en ik wilde nog shoppen. Ik kijk op het bord en zie dat ze aant boarden zijn... Uh ok, even opschieten dus! Ik haal wijn omdat het niet te betalen is in Stockholm. Ik zoek de gate en zie dat ik moet instappen.... Uhm instappen... Das bijzonder, er staat geen vliegtuig hahaha. Maar wel voor niets gehaast en voor niets geen stroopwafels en gin meegenomen :-o. Ach, als ik straks die bus maar haal.

Uiteindelijk vertrekken we echt veel te laat... En ik heb de hoop op een busverbinding opgegeven, want we gaan los van de gate om vervolgens op het dooie gemakje naar de Polderbaan te taxiën! Het positieve is wel: ik ben vertrokken!!!

Om 00.05 landen we op Arlanda, ik sms Martijn en Lisette dat het mogelijk een duur ritje wordt ;-) Maar het valt mee, want die bus gaat na 00.30u ook nog gewoon, de informatie van de reisleidster klopte (gelukkig) niet helemaal! Ik stap in de mooie coach met WiFi en na 45 minuten ben ik op Stockholm centraal. Samen met Martijn stappen we in de taxi en om 2u stap ik moe en voldaan hun appartement in. Ik ben er!!! Nog niet fit en de ibu doet z'n werk, maar ik ben er!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosemarijn

Nou das ook wat, een profielomschrijving... Ik schrijf in principe voor mezelf en voor mijn vrienden en bekenden die dat leuk vinden. En aangezien ik mezelf wel denk te kennen en mijn vrienden en bekenden me wellicht ook kennen, hoef ik geen profielomschrijving te geven, toch? Ik heb een Reisblog aangemaakt, zonder speciaal thema, zoals mijn Roosinnewyork bijvoorbeeld. Nu kan ik alles wat ik kwa reizen (en das een breed begrip) wil omschrijven of delen, allemaal hier kwijt! Ik wens iedereen veel leesplezier.

Actief sinds 13 Mei 2014
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 1754

Voorgaande reizen:

15 Mei 2014 - 20 Mei 2014

4 dagen Stockholm!

Landen bezocht: